perjantai 11. tammikuuta 2013

Perjantaimietteitä ja shoppailuhimo

Koulupäivä on taas mennyt tietokonetyöskentelyn parissa. Ainakin alkaa autosähkö tulla mukavan tutuksi :D Kohtapuoliin (klo 13) sitten loppuu päivä minun osaltani ja otan taas Nurmeksesta suunnan Kuhmoa kohden. Saa nähdä mitä viikonloppu tuo tullessaan, huomenna ainakin tarkoitus olisi tehdä reissu Kajaaniin, ystäväni luokse. Saas nähdä intoutuuko sitä alennusmyyntejä kattelemaan... Muiden blogeja lueskelleena mulle on iskenyt ihan hirmuinen shoppaushimo, tekisi mieli ostella kaikkea ihanaa tulevaa pikkuista varten :) Yritän vielä kuitenkin kovasti malttaa mieltäni ja säästää shoppaushimot rakenneultran jälkeen. Vaatteita ym. tarpeellista ainakin aion hankkia. Vaunut, turvakaukalo ja sänky ovat jo valmiina, niistä ei onneksi tarvitse huolehtia. Vaunut saan "ex-anopilta" ja sängyn & turvakaukalon ystävältäni. Toiselta ystävältäni saisin sitten vielä hoitopöydän, varmaan otan senkin sitten. Luultavasti myös sukulaiset auttavat hankinnoissa.

Sukulaisista tulikin mieleeni, että yksi kummitätini ei vielä tiedä, että olen raskaana. En oikein tiedä miten uskaltaisin ottaa sen hänen kanssaan puheeksi, koska hän on hyvin...voimakastahtoinen ihminen ja tiedän, että siitä syntyy kauhea haloo. Olen ollut pienestä tytöstä asti hänen "silmäterä" (hänellä ei ole omia lapsia), joka kirjoitti ylioppilaaksikin yms. Siitä syntyi jo iso haloo, kun hän ei pitänyt kihloihin menostani tämän lapsen isän kanssa. Kuullessaan sitten meidän eroamisesta, oli suoraan sanoen iloinen. Nyt en tiedä miten voisin ottaa puheeksi tämän suuren asian. Ideoita, anyone?

Tuossa seuraamiani blogeja lueskellessani törmäsin tässä blogissa siihen, että neuvolatäti oli sanonut, että ei vielä tällä viikoilla oleva voi tuntea vauvan liikkeitä (että ne on suoliston liikkeitä) saati olla vauvamasua (että se on läskiä/turvotusta). Itse olin kyllä tuossa asiassa ihan täysin erimieltä. Oma neuvolatätinikään ei hetkeäkään epäillyt kun sanoin, että liikkeitä on jo tuntunut ja tokaisi että oon alkanu nättiä masua kasvatella. Lisäksi dopplerilla kuunnellessa vauva liikkui siellä masussa ja tunsin myös silloin sen, kun se liikkui.

Mulla on ollu mahaongelmia ihan pienestä pitäen ja suoraan sanoen tiedän todellakin miltä tuntuu kun suolet liikkuu ja kurisee ja tekee sitä sun tätä. Nämä viime aikaiset on selkeästi erotettavissa kyllä niistä, ei varmasti ole mitään suolia... :) Kyllä sen tietää, kun kyse on pikkuisen liikkeistä. Mulla liikkeet tuntuu mahan päältä vain, kun makoilen selälläni, eli ei ne siis vielä muussa asennossa tunnu päällepäin. Mutta myös istualleen ollessani tunnen kun ipana liikkuu tuolla. Ja sillä on tietyt ajat vuorokaudesta, jolloin se aloittaa sen "rallin" tuolla mahassa :D Yleensä se on tässä iltapäivällä, 13-15 aikaan, sitten 19-20 välillä ja ennen nukkumaan rupeamista eli 22-24 välillä :)

Ja sitten tuosta masusta. Olen luonnostani tosi hoikka, mun BMI ennen raskautta oli 18-19 välillä. Nyt mulle on lähtöpainosta tullut kilo lisää. Tuo kumpu, mikä on tuohon eteen alkanut ilmaantua, tuskin on pelkkää läskiä ja turvotusta :D Turvotusta varmasti jossakin määrin, mutta alkuajoista se turvotus on reippaasti kyllä hävinnyt. Normaalisti selälleni maatessa mun masun kohdalla on ollut "kuoppa" tai se on ollu ihan sellainen litteä. Nyt siihen on ilmaantunut söpö kumpu, jonka voin sanoa kyllä olevan vauvamasua, ei läskiä eikä turvotusta :) Mitä muut suunnilleen samoilla viikoilla olevat olette mieltä näistä jutuista?

5 kommenttia:

  1. Sinulle on tunnustus blogissani :)

    VastaaPoista
  2. Kyllä minä ainakin tunnen jo liikkeitä, pari olen tuntenut kädelläkin. Ja maha on selkeästi vauvamaha, siitä rupeaa jo asiakkaatkin (kotipalvelussa) huomauttelee, että "hei varrotko sä!" :) Nyt olen muistaakseni 21 tai 22 viikolla... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mullaki kyllä selkeästi liikkeet tuntuu jo, ei niistä voi millään tapaa erehtyä :) ja kaveri, joka ei ollu mua nähny vähään aikaan ja nyt sit tavattiin niin sanoi, et onpas sulla maha kasvanu :)

      Poista
  3. Komppaan sua noissa kaikissa maha ja liike asioissa :D

    VastaaPoista

Ilahdun kaikista kommenteista! :) Muistathan kuitenkin kommentoidessasi hyvät nettikäytöstavat!
Älä lähetä kommenttia useasti, kommentti näkyy vasta kun olen hyväksynyt sen.
En julkaise asiattomia tai loukkaavia kommentteja.