lauantai 27. huhtikuuta 2013

33+2 ja ekat raskausarvet havaittu

Jälleen on yksi viikko takana ja uudelle siirryttiin. Ja uutta kriisiä rupeaa pukkaamaan, huomasin torstai-iltana nimittäin että mulle on ilmaantunut ekat raskausarvet :O Tähän asti ilman niitä selvittiin ja nyt ne oli tonne "jenkkakahvoihin" (+ pari reisiin) ilmaantuneet. Apuva, toivottavasti ne pysyis vain tossa, eikä tulis yhtään enempää. Noi kuitenkin on sentään pienehköjä arpia vain... Parin päivän aikana ne on ilmaantuneet, koska en niitä kyllä muista nähneeni ennen torstaita.. Miten muilla odottajilla, onko arpia ilmaantunut? Teettekö arville mitään, rasvaatteko tms? Muistaaksenihan raskausarville oli jotakin ainetta olemassa.

Tiistaina mulla oli kipujen kanssa aivan uskomattoman huono päivä. Jokainen askel minkä kävelin, tuotti niin tuskaa että teki mieli itkeä. Nivuset ja vasen lonkka oli aivan tulessa ja alaselkä todella kipeä. Siihen vielä päälle supisteli ja vihloi. Ei ollut yhtään kiva. Noita huonoja päiviä on satunnaisesti välillä, onneks ne menee ohitse ja ei oo tollaista joka päivä... Tämä loppuviikko on onneksi sujunut sitten suht kivuttomasti.

Viime viikonloppuna tuli muuten käytyä lauantai-iltana katsomassa Vuokatin Naapurinvaaralla Suvi Teräsniskaa. Lähdin kavereille kuskiksi ja samalla sitten heitettiin sinne mutka. Oli mukavaa käydä vähän "tuulettumassa" ja keikka oli muutenkin hyvä. Yllättävän hyvin muut ihmiset huomioi minut mahani kanssa, eikä kukaan töninyt, "tunkenut iholle", litistänyt tai muutakaan vastaavaa, vaikka porukkaa olikin aika paljon. Tosin musta on itsestäkin tullut mahaa kohtaan suojelevampi ja tiedostamattakin saatan isossa väentungoksessa etsiä paikan, missä on väljempää. Ja senkin huomasin, että huomaamattani saatan pitää käsiä mahan suojana. Onko muut odottajat huomanneet samanlaisia "mahan suojelemistoimia" itsessään? :)

Tuli nyt vähän tämmöinen sekalainen postaus vähän siitä sun tästä, mutta jotain tuli ees kirjoiteltua vaihteeksi :P Mut nyt tää mamma lähtee nukkumaan, jotta jaksaa taas huomenna touhuilla.

7 kommenttia:

  1. Mulla alko tulee kans ekat raskausarvet viimesellä kolmanneksella, nyt niitä on ihan kamalasti alavatsalla ja navan molemmin puolin.. :( Vaikka kuinka oon yrittäny rasvata.. No, toivon vaan että ne alkaa vaalentua nopeasti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiiä, mä jotenki kauhistuin että apua, arpia :D jospa ne tosiaan nopsaan vaalenee sit :) Onneks en kesäisin käytä napapaitoja tms joten ne pysyy kyl piilossa :D

      Poista
  2. Mulle ei oo tullu yhen yhtäkään raskausarpea ainakaan vielä. Henkisesti olin kyllä niihin valmistautunut koska murrosiässä niitä tuli tosi paljon reisiin, pakaroihin ja jenkkiksiin. Onneks nuo vanhat on hyvin haalistuneet ja uusia ei ihme kyllä ole.

    Ite oon käyttänyt enempi ja vähempi ahkerasti koko raskauden ajan cocovi kylmäpuristettua kookosöljyä ja sillä voidellut itteäni. En sitte tiedä onko siinä jotakin taikaa, mutta kyllä se ainakin ihon pitää hyvin kosteutettuna kun mullakin tahtoo välistä olla todella kuiva ja pölisevä iho.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnellinen oot ku ei oo arpia viel tullu :) Jospa säästyt niiltä :) Mä meinasin kokeilla sitä bio-oilia tai sit tilailen ruohonjuuresta raskausarville tarkoitettua öljyä, josko niistä ois apua :)

      Poista
  3. Mulla on tullut navan ympärille kunnon kastematoaurinko. :D Muualla ei ole näkynyt mitään, mulla on tosin vatsassa muutenkin kasvutilaa kun paino on heijaillut vuosien varrella eestakaisin ja muutenkin oon isohko nainen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha :D jospa oma maha säästyis arvilta, ei niitä ainakaan toistaseks näy. Mut en mä kauheeta stressiä kehitä, kuitenkin noi arvetki kuuluu tähän raskausaikaan :)

      Poista
    2. Bio-oil on kuulema hyvää hoitoa raskausarville, sitä ovat monet kehuneet. :)

      Poista

Ilahdun kaikista kommenteista! :) Muistathan kuitenkin kommentoidessasi hyvät nettikäytöstavat!
Älä lähetä kommenttia useasti, kommentti näkyy vasta kun olen hyväksynyt sen.
En julkaise asiattomia tai loukkaavia kommentteja.