lauantai 25. toukokuuta 2013

Paniikkia pukkaa

Älkää hätääntynkö otsikkoa, ei ole varsinaisesti mistään vakavemmasta kyse :D Aamulla oli ite tikutuksella kyllä pissat vielä yhellä plussalla valkuaisen osalta, mutta en oo toistaseksi synnärille soittanu. Eilen illalla verenpaineet kävi 140/80 eli suht korkeella varsinkin mulle (kun normaalisti paineet on 100-110/50-65) mut tänään ne on olleet ihan ookoo lukemissa, viimeksi mitattuna 125/68. Ipana on kyllä vähän vaisumpi ollu tänään masussa, liikkuu kyllä, mutta ei niin aktiivisesti mitä yleensä. Joten voipi olla että varulta tuossa illan päälle soittelen synnärille päin. Mulle kyllä tänään tosin tokaistiin että tiiä vaikka synnyttämään lähet kun nuohan on jo melkeen ennakointia synnytykseen, kohonnut verenpaine ja vauvan "hiljaiselo". Epäilen kyllä hyvin vahvasti, tänään on just ja just pari supparia vaan tullut, vaikka ties mitä olen tänään touhunnut :D Joten tuskinpa ihan vielä sentään minnekään synnyttämään ollaan lähdössä :)

Niin ja se paniikin aihe sitten. Rupesin tuossa järjestelemään vauvan vaatteita lipastoon viimein, kun en sitä vielä tähän(kään) päivään mennessä ollut saanut aikaseksi. Arvelin että josko viimein ois korkea aika :D No siinä järjestellessä sitten huomasin että joo, mulla on pikkuneidille ihan onnettoman vähän 50-56 kokoisia kamppeita! Saa tolla vaatemäärällä pyöriä pyykkikone 24/7.... Oisiko ehkä korkea aika siis marssia vaatekauppaan haalaamaan pienempää vaatetta? :D 60-68 kokoa olevia vaatteita on varmaan enemmän kuin tarpeeksi, niitä on taas sit iso läjä... Lisäksi mulla ei ole hajuakaan mitä mä neitoselle pakkaan laitokselle mukaan kotiutumisvaatteiksi. Ideoita sekä lämmintä että viileämpää päivää varten?

Toinen paniikkiaihe on se, että mä en ole sairaalakassillekaan uhrannut yhtään ajatusta. Liekö mulla ees mitään sopivan kokoista kassia mihin pakata :O Lisäksi tuntuu että pää lyö ihan tyhjää siitä, mitä kassiin pitäisi pakata. Suunnilleen tiedän, mutta mietin että varmana omalla tuurillani unohdan jotakin :D Pitänee mennä kytistelemään muiden blogeja, aika monella taisi olla sinne listailtuna mitä he ovat pakanneet :)

Niin ja kolmaskin paniikinaihe mulla on. Mulla ei ole tuttipullojakaan kuin yksi kappale :D (Jotenkin musta alkaa tuntua että mä oon jättäny kaiken ihan liian viime tippaan ja ollut liian huoleton näitten hankintojeni suhteen. Koko ajan ollut "no kyllä tässä kerkeää vielä myöhemminkin"- ajatuksella ja nyt hoksaa että ei prkl mulla loppuu kohta aika kesken... :D) Tuttejakaan ei ollu kaapissa kuin pari, mutta tänään kipaisin sitten paikalliseen M-markettiin, jossa oli konkurssimyynti. Sieltä sitten nappasin pari pakettia söpöjä tutteja matkaan. Niillä varmaan jo pärjännee :) Mutta tosiaan, noita tuttipullojakin varmaan voisi hommailla jokusen kappaleen lisää....

Tämmöset söpöt tutit lähti matkaan. Nuo minni ja mikki tutit varsinkin on suloisia :)

8 kommenttia:

  1. Oi että, mä en ole huomannutkaan että laskettu aika on noin pian! Tsemppiä sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole varmaan itsekään sitä kunnolla tajunnut kuin vasta nyt :D Kiitos! :)

      Poista
  2. Mulla meni jo laskettu aika ja edelleen on vaan osa tavaroista/vaatteista pakattuna sairaalakassiin, eikä ne oo vielä ees päätyneet kassiin vaan kaikki kasalla hoitopöydällä ja osa vaatekaapissa :D Tuttejakaan ei välttämättä tarvii montaa, jos vauva ei huolikkaan tuttia? Iski mullekkin yhessä vaiheessa paniikki, mut tajusin että on ne kaupat vielä vauvan synnyttyäkin auki ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin arvelen että pärjään varmaan tuolla tuttimäärällä paremmin kuin hyvin :) Ja onneksi ne onkin, vaikka tietysti ennemmin toivoisi että olisi kaikki lähes valmiina niin ei tarviisi synnytyksen jälkeen miettiä kauppaan menoa heti :D

      Poista
  3. Meille kävi kans silleen, että kun päästiin kottiin niin hoksattiin yhtäkkiä että 50-56 kokoisia vaatteita ei ollut paljoa mitään! Olin jotenkin elänyt siinä uskossa että niitä olisi tarpeeksi, mutta kaikki lahjaksi saadutkin vaatteet olivat jotain 62 luokkaa (kaikki kun ajattelevat, että onpahan kasvuvaraa). Meiän pienokainen on vielä kaiken lisäksi niin hoikkajalkainen, ettei useimmat 50:set housut meinaa pysyä jaloissa... Ei auttanut tämän mamman tehdä muuta kun lähteä pikaiselle shoppailukierrokselle että saatiin neidille sopivaa vaatetta päälle. :D

    Tuttipulloja ja korviketta kannattaa tosiaan varata kaappiin. Itse elin siinä uskossa että pärjättäisiin pelkällä rintamaidolla, mutta mun maitovarastot ei neidille riitä millään niin ollaan jouduttu turvautumaan korvikkeeseen jo laitokselta asti. Niinpä isi joutui heti kotimatkalla käydä ostamassa tuttipulloja ja korviketta, että pärjätään kotosalla. :)

    Ja sairaalakassista voisin vielä mainita.. Itse varustauduin kunnolla ja pakkasin ison kassin tavaraa mukaan. Vaikka vietin sairaalassa aikaa 3 viikkoa, hoksasin aika nopsaan että olin pakannut aivan liian paljon tavaraa mukaan. :D

    Jopas tuli megakommentti. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuota korviketta en muuten ole suunnilleen tullut ajatelleeksikaan, täytyypä käydä sitä hieman hakemassa varalle :) Tuttipulloja on nyt kaksi ja ainakin viitisen kpl saadaan lisää, joten niillä pärjännee hyvin alkuun :) Mäkin epäilen että pakkaan varmaan liikaa tavaraa mukaan, se kun on ollu itellä ikävä tapa aina :D

      Poista
  4. Ei niitä 50-kokosia ainakaan kannata kovin montaa hankkia - voi nimittäin olla, ettei yksikään niistä mahdu päälle! Mutta sehän riippuu aivan sitten vauvan koosta, jotkut ovat niitä käyttäneet kuukauden verran, kun taas isommille vauvoille ne ei ole mahtuneet synnärilläkään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meille on aika pientä neitiä "lupailtu", mutta saas nyt sitten nähdä :) onneksi vaatteita tosiaan ehtii ostaa vaikka jälkeenkin päin, huono vaan kun täällä meilläpäin ei noita vaatekauppoja, josta sais pieniä vauvanvaatteita, oikein ole... Mutta tuttu lupasi niitä pienen koon kamppeita antaa, joten niillä varmaan selvitään sitten :)

      Poista

Ilahdun kaikista kommenteista! :) Muistathan kuitenkin kommentoidessasi hyvät nettikäytöstavat!
Älä lähetä kommenttia useasti, kommentti näkyy vasta kun olen hyväksynyt sen.
En julkaise asiattomia tai loukkaavia kommentteja.