perjantai 17. tammikuuta 2014

Pakkasta ja pienesti pohdintaa

Ulkona paukkuu pakkanen ja mua ärsyttää. Mitään ei oikein voi, eikä huvita tehdä. Neitokainen tosin on iltapäiväpäikkäreille ulos pakattava, vaikka oiski pakkasta. Onneksi vaunuissa on lämmin nukkua ja lämpömittarin mukaan toissapäivänä vaunulämpötila oli +5,3, kun ulkona oli -23 astetta pakkasta. Joten hyvin pärjää pikkupimu! Ei tarvii hätäillä pikku keuhkojen kärsimisestä ;)


Tänään olisi tarkoitus vähän tuulettua ilta kera ystäväni. Joskin mulle tuulettuminen tarkoittaa nauttimista hyvästä seurasta, ilman alkoholia :) En tiedä, raskausajan kun oli juomatta niin tavallaan se "jäi päälle". En ennen raskauttakaan paljoa käyttänyt alkoholia, ehkä n. 1 x kahdessa kuukaudessa. Raskauden jälkeen oon yhden kerran käynyt tuulettumassa baarissa saakka (vajaa 6 kk Viivin syntymän jälkeen), silloinkaan en juonut humalaa itselle, lähinnä vaan muutaman kun kerran tuli lähdettyä. Ehkä oon tulossa vanhaksi? ;) No ei nyt sentään, mulla vaan on tiettyjen asioiden takia sellainen suhtautuminen tuohon alkoholiin, että en koe tarpeelliseksi itse sitä käyttää. Silloin tällöin saatan saunan jälkeen juoda saunakaljan/-siiderin, kun Viivi on mennyt nukkumaan ja siinä on minun alkoholinkäyttöni. Hyvä näin ja kun sitä osaa pitää hauskaa myös selvinpäin :)


Nyt löytyy myös tuolta sivupalkista tulevat postaukset - osio, toteuttelen niitä aina kun kerkiän :) Nuiden lomassa sitten ihan vaan näitä tavallisia kuulumis/höpönlöpön - postauksia. Jotain isompaakin oon hiukkasen ajatellut blogille tehdä, mutta siitä lisää sitten kun se on ajankohtaista! :)
Niin, ja arvontaa laitellaan pystyyn taas kunhan 60 lukijaa on täynnä, joten jos et vielä ole klikannut itseäsinlukijakaartiin, niin teeppäs se nyt :)

8 kommenttia:

  1. Heidi, muista että mie luen aina siun postaukset vaikken ehdi kommentoimaan <3
    Ihana Viivi siellä!

    Mie käytän todella harvoin alkoholia, en oikeastaan ikinä :D
    Siitä tulee vaaan paha olo, mukavampi selvinpäin.

    Kivoja postauksia tulossa :) Niitä odotellen !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Emmi piristävästä kommentista ♥ alkoholista tosiaan saa vaan pahan olon... Ja mulla oikeastaan aina on paaaaaaljon kivempaa kun oon selvinpäin :)

      Poista
  2. Hmm, eikös suositeltu pakkasraja ulkona nukuttamiselle ole -10-15 astetta? :O Itte en oo kehannu laittaa ulos unille, vaikka kyllähän sitä lämmikettä löytyis.. Tuntuu vaa että noin kovat pakkaset kun ei hengitykselle taida tehdä kovin hyvää. :\ Meillä on yllättävän hyvin sisälläki nukkuminen sujunu, vaikka aluksi pelkäsin että päikkäreistä tulee kovaakin taistelua. :)

    Pidähän hauskaa, se on mukava päästä joskus vähä tuulettumaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tiedän suositellut rajat :) Mut itse oon suojannu vaunut hyvin, -23 pakkasella mulla oli vaunuissa päällä sadesuoja, aukon edessä tyynyliina ja koko komeuden päällä ohuehko fleeceviltti. Lämpömittari vaunuissa ja sisäilma oli tunnin jälkeen +5,3, joten en usko keuhkoilla olevan vaaraa :) Suojaaminen on tärkeää siis! :)

      Poista
  3. Mä en oo koskaan ollut kännissä, enkä haluakaan. Tulee jotenkin turvaton olo. Join ennen raskautta n. 4 tölkkiä kuussa, nekin saunan yhteydessä ja pari baari-illan yhteydessä. Arvostan myös muissa sitä, ettei tarvi aina kännejä... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie kans arvostan niitä, jotka ei koe tarvitsevansa kännejä :) liikaa omassa elämässä tähän mennes nähny sitä ku alkoholi pilaa ihmisen elämän, niin se muuttaa paljon omia käsityksiä.
      Tuo turvaton olo on muuten ihan totta.

      Poista
  4. Mulle tuli kans raskausaikana ja sen jälkeen kauhee alkoholiviha! :D En ennen raskauttakaan kamalasti juopotellut, mutta joskus kuitenkin. Ärsyttää, kun kaverit ei arvosta yhtään sitä että en juo, eivät voi uskoa kun sanon että ei, en juo. Kauhea pakottaminen ja tyrkyttäminen, ei tunnu kivalta. Ja nämä kaverit on sellasia, joilla on lapsia :D Outo homma. Itekkin kuulun niihin, jotka pystyy ihan hyvin olemaan baarissakin selvänä, saatan vaan vähän nopeammin väsähtää ja tanssimaan en suostu menemään :D Eikun oon muutamasti käynyt tanssahtelemassakin :D
    Löysin sun blogin ihan tässä vasta, näytit kauheen tutulta (oon myyny sulle goottikirppiksellä jotain, muistaakseni shortsit??) :D Jään seurailemaan täältä Kajaanista päi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle ei onneksi oo kukaan tullu tyrkyttämään, jotenki tuntuu et kaikilöe se on vaa ollu ok et mä en juo :D miekään en tanssi, jos selvinpäin baareilen (ei sen puoleen et pahemmin tanssisin humalassakaan :D).
      Ja tervetuloa seuraamaan, hämärästi (ehkä) muistankin kuka oot :D :)

      Poista

Ilahdun kaikista kommenteista! :) Muistathan kuitenkin kommentoidessasi hyvät nettikäytöstavat!
Älä lähetä kommenttia useasti, kommentti näkyy vasta kun olen hyväksynyt sen.
En julkaise asiattomia tai loukkaavia kommentteja.